Martes, 16 de Septiembre de 2025

Actualizada Lunes, 15 de Septiembre de 2025 a las 18:17:41 horas

Tienes activado un bloqueador de publicidad

Intentamos presentarte publicidad respectuosa con el lector, que además ayuda a mantener este medio de comunicación y ofrecerte información de calidad.

Por eso te pedimos que nos apoyes y desactives el bloqueador de anuncios. Gracias.

Continuar...

Jueves, 27 de Agosto de 2020 Tiempo de lectura:

Educació i Sanitat establixen el model de seguretat i higiene valencià de retorn a classe

Les autoritats sanitàries han determinat la necessitat que l'alumnat a partir de 6 anys també duga mascareta a classe

- Ja s'han contractat 4.374 mestres i professors extraordinaris, vora 3.000 monitors més de menjador escolar i estan fixades totes les mesures d'organització dels centres educatius valencians.
- La Generalitat establirà un mecanisme específic per a garantir una coordinació àgil i efectiva entre els centres educatius i els centres de salut.

[Img #42801]La baixada de ràtios, l'augment de professorat en 4.374 docents més, la contractació de vora 3.000 monitors i monitores de menjador, l'adquisició de material de protecció i higiene, la reorganització i senyalització dels espais educatius, els serveis de menjador i transport escolar, així com l'establiment d'un espai COVID en cada centre educatiu son mesures del protocol sanitari definit de retorn a les aules segures.

 

El conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà ha recordat que "la nostra responsabilitat és adaptar-nos en cada moment a l'evolució de la pandèmia i el model valencià està marcat per aquesta adaptabilitat. És per això que respecte a les mesures que ja tenim establides i per recomanació de les autoritats sanitàries, es fixa que l'alumnat a partir de 6 anys també duga mascareta a classe".

 

En aquesta línia, la Generalitat està ultimant un mecanisme específic per a garantir una coordinació àgil i efectiva entre els centres educatius i els centres de salut en cas de detectar contagis: "Volem que en tot moment els equips directius i el professorat tinguen el suport dels màxims responsables dels seus centres de salut de referència per tal de coordinar-se en la comunicació de possibles casos de contagi i que les autoritats sanitàries actuen".

 

Així mateix, la pròxima setmana s'activarà un espai web informatiu de resolució de dubtes per a tota la comunitat educativa i es comptarà també amb un 'call center' específic per a atendre telefònicament qualsevol qüestió.

 

Augment del personal docent als centres

S'ha incrementat en 4.374 docents la plantilla educativa valenciana fins a arribar als vora 80.000 totals. S'han atés les necessitats de creació de grups d'alumnes per a assegurar les pautes sanitàries de distanciament i de grups de convivència segons etapes educatives, en una feina que ha consistit a respondre centre a centre amb una dotació individualitzada de necessitats.

 

A les comarques d'Alacant l'increment de professorat és de 1.670 entre mestres, professors i professores; a les de Castelló, de 625; i a les de València, de 2.079 docents.

 

Material de seguretat i higiene i digitalització

En la mateixa línia d'actuació, Educació ha adquirit material de protecció i higiene per a tota la comunitat educativa valenciana, ha dut a terme desinfeccions profundes dels centres educatius de Secundària i Batxillerat durant juliol i ha adquirit materials de senyalització per als centres educatius per valor de 4,6 milions d'euros. Més de 4 milions d'euros s'han invertit en empreses proveïdores valencianes.

 

En concret, s'han adquirit ja vora tres milions de mascaretes reutilitzables i més de 86.000 litres de gel hidroalcohòlic per a proveir els centres educatius.

 

La Conselleria d'Educació ha dut a terme aquesta actuació seguint les necessitats de cadascun dels centres educatius valencians i per a assegurar que s'acomplisquen les directrius determinades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Pel que fa a la digitalització dels centres educatius, des de la declaració de l'estat d'alarma fa uns quants mesos s'han adquirit 30.000 tauletes amb connexió a Internet per a ampliar el material tecnològic als centres i s'ha ampliat el servei de videoconferències mitjançant el pla 'MULAN' per tal d'incrementar la seua capacitat, així com la formació del professorat en TIC.

 

Organització dels centres educatius en Infantil i Primària

Als centres educatius d'Infantil i Primària, s'ha definit per al pròxim curs el model de grups de convivència estables en Educació Infantil i en 1r i 2n de Primària, amb caràcter general, de fins a 20 alumnes.

 

En 3r i 4t de Primària també es configuren grups de convivència estables. No obstant això, si el centre educatiu ha estudiat les necessitats i té espais disponibles al centre, es poden configurar grups no estables de convivència en aquestes etapes educatives sempre que es garantisca entre una distància de metre i mig entre l'alumnat.

 

Els grups de convivència estables estan concebuts per als alumnes més menuts perquè, tal com indiquen les autoritats sanitàries, permeten que els xiquets i xiquetes d'aquestes edats socialitzen millor, a més del fet que les característiques dels menors d'aquestes edats fan inviable que s'assegure que mantinguen el metre i mig de distància en les dinàmiques d'aula i aprenentatge. També és l'opció definida per les autoritats sanitàries en aquests grups d'edat com la millor per a garantir la traçabilitat i la gestió de possibles casos de contagis que es puguen produir.

 

En 5é i 6é de Primària, amb caràcter general, els grups d'alumnes es configuren seguint el model de distanciament de metre i mig de distància, ja que el perfil d'aquests xiquets i xiquetes presenta una maduresa que assegura que puguen mantindre la distància a classe.

 

Organització dels centres educatius de Secundària, Batxillerat i FP

Tot l'alumnat de 1r de l'ESO i un percentatge molt alt de la resta de nivells assistirà cada dia a classe en aules amb una separació entre companys de metre i mig. En la resta de nivells educatius, si no hi ha suficient espai per a tindre tot l'alumnat amb la separació de metre i mig entre si, l'alumnat acudirà al centre en dies alterns.

Així mateix, en la immensa majoria de casos cada centre ha pogut organitzar tot l'alumnat a les seues pròpies instal·lacions i, en alguns casos puntuals, s'utilitzaran també instal·lacions municipals.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.188

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.